Вхід
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Дитячий малюнок - відзеркалення душі дитини

    Прекрасна людина,яка створює красу! А дитина,яка живе у світі ще не так багато років і вже зуміла відчути його красу, увібрала її у свою душу і відтворила свої почуття у малюнку-це справжній талант! Її малюнок – шедевр! Діти малюють.

   Сидячи, стоячи, лежачи. Олівцями і фарбами. На папері, на шпалерах, на стінах. У садку і вдома. Малюють справжні картини і незрозумілі "каляки-маляки". Малюють, коли весело.

   Малюють, коли сумно. Тому що для дитини малюнок - це її мова, її послання світу. Для дитини малювання - це природний процес розвитку - емоційного, інтелектуального, психомоторного, соціального.

   У різному віці- свої малюнки- свій стиль і свої теми.Малюк півтора-двох років захоплено водить олівцем по паперу, отримуючи невимовне задоволення від самого процесу. Для дитини це приголомшливе відкриття - рухи її рук залишають на папері такі чудові сліди! Така краса - і вона це зробила САМА!

   У цьому віці важливо дати юному художнику свободу і місце для вияву творчого пориву. Великі аркуші паперу на підлозі і на стіні, олівці, крейда, фарби, фломастери - нехай малює, нехай вивчає фактуру. Нехай творить, а ви, педагоги та батьки, захоплюйтесь її шедеврами. А найкраще - сідайте на підлогу і малюйте разом. Можна навіть просто руками. У цьому віці ми всі - майже Пікассо

   Наступна стадія - коли в хаотичному нагромадженні штрихів і закорючок дитина раптом розгледить якийсь образ - колесо, дерево, птицю. Це ціле відкриття - зв'язок між самим предметом і його зображенням.

   Це потужний стрибок у розвитку дитини. Починаючи малювати, вона ще не знає, що вийде, але у малюнка з'являється назва. Батьки повинні злегка стимулювати цей процес, малюючи разом з дитиною, звертати її увагу на те, що виходить на папері - "Дивись, це схоже на ялинку, а це на пташку - ось дзьоб, ось лапки".

   Наступний етап - малюнок за попереднім задумом. Дитина знає, що буде зображено, перш, ніж проведе першу лінію. В ході процесу плани можуть змінитися - це нормально. Душа дитини - це цілий світ, великий, таємничий, незбагненний.

   Проникнути в усі його секрети, напевно, не під силу нікому. Та й чи потрібно? Адже кожен має право на своє внутрішнє сокровенне ...Але все ж батькам необхідно мати певне уявлення про душевний стан своїх дітей.

   Є хороший спосіб це зробити не втручаючись в тендітний світ дитячої душі. Просто поспостерігайте за тим, що малює малюк. Адже якщо придивитися до творчості дітей, можна багато чого побачити і зрозуміти. На папері вони виражають свої почуття, сприйняття навколишнього світу, ставлення до людей, речей, подій.

   До певного віку маля ще не може виражати словами свої почуття, думки і настрої. Крім цього у нього, втім, як і в дорослої людини, існують психологічні захисні бар'єри, які виконують стримуючу функцію. А коли малюк малює, він від них звільняється, і його внутрішній стан знаходить зовнішній прояв, який може багато про що розповісти.

    Коли починати хвилюватися?

• Коли малюк 3-4 років малює тільки закарлюки і "каляки".

• Коли дитина взагалі не малює (особливо, якщо говорить "не вмію").

• Коли 6-річний малюк не може намалювати просту картинку по усній інструкції ("Намалюй будиночок і собачку поруч", "намалюй, як ти гуляєш на вулиці").

Якість і портретна схожість не мають великого значення, важливо відповідність результату задуму.

То що ж малюють наші діти? І що це значить?

   Дитина переживає цілком "дорослі" почуття - кохання, ревнощі, гнів, образу, розчарування, ніжність. Але на відміну від дорослих - не вміє висловити їх словами. І на допомогу приходять малюнки - послання дорослим прямим текстом. Треба тільки подивитися уважніше - і ви обов'язково зрозумієте, що хотів сказати ваш вихованець.

    Слід зазначити, що дитячі малюнки (і малюнки дорослих теж) несуть відбиток того, що відбувається у них в душі. Тлумаченням малюнків повинні займатися професіонали – тому що є занадто багато нюансів, які можуть спотворити отриманий результат і замість полегшення і розуміння принести розчарування і нові проблеми.Батькам особливо треба звернути увагу на наступне:

    Якщо дитина малює монстрів.

   Такі малюнки, як правило, викликають занепокоєння та тривогу у дорослих - і зазвичай, марно. Намальований монстр далеко не завжди свідчить про підвищення агресивності дитини.

   Діти (як правило, хлопчики) малюють страховиськ під впливом баченого вдень по телевізору. Намальований монстр вже не такий страшний, як уявний - дитина ж сама його створила, а значить, вона контролює ситуацію. І вже монстр небезпечний - малюнок можна зім'яти, порвати, знищити – тобто "перемогти чудовисько".

   Малюючи "ужастики", дитина трохи ідентифікує себе з ними і - долучається до їх сили і могутності. Страшних не кривдять, страшних всі бояться. Приємно хоч на час відчути себе тим, з ким рахуються. У психотерапії навіть є спеціальні методи, коли малюючи свої страхи, з допомогою досвідченого фахівця , можна розібратися зі своїми почуттями.

   Коли починати хвилюватися?

• Коли дитина постійно малює чудовиськ, які на малюнку завдають комусь шкоду або каліцтва.

• Коли навідріз відмовляється малювати страшних персонажів (цілком можливо, страх дуже сильний і сама дитина з ним впоратися не може).

• Коли в малюнках домінує одна і та ж тема - катастрофа, війна, каліцтва і т.д. яким чином дитина може давати сигнал про те, що його щось турбує, але вона не може цього пояснити словами.

   Якщо дитина малює принцес, лицарів, замки, автомобілі.

   Хлопчики і дівчатка малюють їх по-різному. У хлопчиків малюнки найчастіше динамічні, у дівчаток - спокійні. У малюнках виявляється і зміцнюється статева ідентифікація дитини, малюючи, вона приміряє на себе жіночі або чоловічі образи.

   Коли починати хвилюватися?

• Коли дитина, як правило, не малює на тему, відповідну своєї статі. Велика кількість принцес та замків в малюнку хлопчика (якщо, звичайно, це не декорація для перемоги відважного лицаря над лютим драконом) може інформувати про те, що дитині важко прийняти і зрозуміти чоловічу модель поведінки. Для дівчинки тривожним сигналом буде саме відсутність на малюнках жіночих образів і атрибутів.

• Коли в малюнках весь час дискримінується один із персонажів: принцеса - красуня, а принц – страховисько; король ображає або принижує королеву і т.д. Якщо дитина малює сім'ю. Малюк будує відносини - і це проявляється в його малюнках. Образа і дружба, любов і ненависть, страхи і тривога – все відображається на папері

    Психологи стверджують, що, малюючи, діти виливають на папір свої емоції, які викликає у них навколишній світ і всі події, що відбуваються з ними самими. Тому дитячий малюнок - свого роду віддзеркалення його почуттів, душі дитини. Ви хочете знати, що відчуває ваша дитина? Попросіть намалювати його свою сім'ю, а потім уважно вдивіться і проаналізуйте його малюнок. Зверніть увагу, насамперед, на те, в якій послідовності дитина намалювала членів родини. Якщо першим вона малює себе, це зовсім не означає, що у родині зростає егоїст. Це як раз нормально, тому що світ для малюка обертається навколо нього і його відчуттів. Намалювавши себе, як правило, діти малюють того члена родини, якого вважають найважливішим, головним, і так далі, в послідовності їх значимості з точки зору дитини.

   Коли починати хвилюватися?

• Коли дитина ніколи не малює своїх батьків.

• Коли батьки займають майже все місце на аркуші і для дитини не залишається місця. Або навпаки - місця немає для батьків.

• Коли дитина весь час забуває або відмовляється намалювати когось їх близьких.

• Коли на малюнках, як правило, зовсім відсутні люди або тварини (дитина малює тільки предмети або пейзажі) - можливо, дитині просто складно будувати відносини - от і "не малюються" ні люди, ні звірі.

• Коли дитина малює з таким натиском, що рве папір.І взагалі, якщо в малюнках ваших вихованців ви розгледіли щось незрозуміле, тривожне, насторожує, звернетеся до фахівця, і разом зможете зрозуміти, що саме хоче вам сказати дитина.

   Малюнок для дитини - його засіб спілкування, лікар його душевних ран, інструмент для планування майбутнього, ліки від нудьги, чарівний ключик у світ фантазій, заклик про допомогу, шанс бути зрозумілим і прийнятим, спосіб пізнання світу, дзеркало його душі і багато, багато іншого.

 

Практичний психолог А.А. Кірик

 

Правила чата
Користувачі онлайн
Міні-чат
+Міні-чат
0
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
У нас есть UCOZ шаблоны которые можно скачать бесплатно
Также можно найти dle 9.6 шаблоны доступные для свободного скачивания
Если не нашли подходящий DLE 9.6 шаблон, то посмотрите на эти вде шаблоны под различные версии CMS DLE
Но если вам не по душе DLE и вы предпочитаете joomla!, то шаблоны joomla 2.5 вам 100 процентов пригодятся
Ну и напоследок еще один ресурс, где есть шаблоны для DLE 9.6 и более ранних версий.